Q: Jaký je rozdíl mezi Endurem a Electronicem?
označení |
ELECTRONIC |
COMFORT |
ENDURO |
MOFA? |
typ |
S51, S51B-2/4, S51B1/3 |
S51C |
S51E, S51E/CZ |
S51N **) |
počet míst |
2 |
2 |
2 |
1 |
udávaná rychlost |
60 *) |
60 *) |
60 *) |
40/60? |
výfuk |
dole |
dole |
zvednutý s krytem |
dole |
řidítka |
nižší |
nižší |
vyšší |
nižší |
vyztužovací podpěry |
ne |
ne (?) |
ano |
ne |
zadní tlumiče |
nestavitelné |
stavitelné, chrom |
stavitelné, chrom |
nestavitelné |
otáčkoměr |
až novější |
standardně |
až novější |
ne |
počet rychlostí |
4 (3 verze B1/3) |
4 |
4 |
3 |
další poznámka |
v podstatě je na silnici | černý motor?? |
plastový blatník je doplněk |
neviděl jsem, nižší výkon, nemá blinkry? |
Q: Jak se změnily novější Simsony S51?
Novější Simsony |
|
12V elektroinstalace a s tím související změny |
nemá podstatné výhody |
halogenové přední světlo |
trochu menší průměr, horší design |
spínač nožní brzdy přemístěn z bubnu mimo |
odstranění častých poruch |
pohotovostní stojan na stupačkách |
bohužel málo stabilní |
prodloužen zámek řídítek |
pro 6V se musí zámek zkrátit |
standardtní otáčkoměr |
jinak pro doplnění nutné nové víko motoru a náhon |
odstranění světelné houkačky |
stejně se musí svítit pořád |
jiný design stojanu |
možná odlehčení |
jiný tvar zadního nosiče |
důležitá vlastnost jen při koupi bedny |
jiný potisk sedačky, umístění nápisů Simson a IFA |
to je úplně jedno |
Q: Kde jsem to nechal chromovat ?
A: Tu možnost už stejně nemám, ale bylo to u podniku, který nemá s motorkama nic společnýho. Teď to dělají prej taky nějací soukromníci. Ale nevim kde a za kolik.
Q: Má cenu předělat 6V Simsona na 12V ?
A: To opravdu nemá. V normálním případě vyhozený peníze.
Q: Nefunguje mi spínač zadní brzdy v bubnu, nebo vždycky funguje jenom pár dní.
A: Nemá to smysl. Kup si normální a chyť ho za pružinku a kousek plechu, nebo navrtej dírku pro šroubek. Osvědčil se spínač z Dandy.
Q: Mám v nádrži zboku promáčklinu.
A: Ty nebo původní majitel nechal blinkry nahoře. Posuň je dolu, aby při pádu šly mimo nádrž.
Q: Mám totálně zmršenou elektriku.
A: Někteří "opraváři" se fakt vyřádí. Dát to do správnýho stavu není žádná sranda.
Q: Simson mi nejezdí v dešti.
A: Znám pár případů. Zatím neznám vysvětlení.
Q: Chci si předělat simsona na 70ku.
A: Pravděpodobně nutnej novej válec (?). Opravdová S70 má navíc změněný i primární a sekundární převody a náhon tachometru. Doporučuju prohlídnout Dílenskou příručku.
Q: Jak přestavím silničák na Enduro?
A: Snadno. Seznam potřebnejch dílů:
koleno výfuku |
|
kryt výfuku s držáky |
|
držák výfuku |
jde upravit z původního |
vyšší řidítka Enduro |
|
delší náhony a lanka |
jde i bez |
páka nožní brzdy |
|
zadní tlumiče |
bez těch se to obejde |
terénní pneu |
záleží na vkusu |
pravý kastlík s prohlubní |
zbytečnost |
přední plastový blatník |
dopňková výbava, dnes je výběr |
Ještě pár dopnění. Pravý Enduro má pod nárží dvě výztuhy rámu, protože rám opravdu moc nevydrží a Simson není ideální motorka do terénu. Není problém ohnout i pomocnej rám a navíc silnční Simsony ho prostě nemaj. Musely by se přivařit držáky. Další hodně častá úprava je zvednutí zadku ohnutím rámu pod sedačkou. To závisí na vkusu a šikovnosti majitele.
Q: Chci si dodělat otáčkoměr
A: Potřebuješ nový víko motoru, kolečko náhonu, náhon a budík s držákem. V obchodě to vyjde asi na 2000Kč.
A2: Postav si elektronickej s výstupem na diody jako formule 1. Návod hledej třeba v Amatérským rádiu. Musí měřit tak do 10000 otáček a mít napájení 6V. 12 volty vět�inou otáčkoměr už maj.
Q: Chci aby mi simáč lítal 120km/h
A: To seš dobrej. Můžeš udělat hardcore tuning a počítat životnost motoru (i svojí) na minuty. Jezdit na rajskej plyn a mít smrt ve vočích. Ale jde to.
A2: Doplnění: Když se koukneš po německejch stránkách, zjistíš, že to zas tak velkej problém není. S kitovým válcem je výkon dost přes 10 koní. Jediná a největší nevýhoda je cena, za kterou by se koupil další Simson.
Q: Chci zvýšit výkon. Jsou nějaké možnosti?
1. Úprava na 70ccm
2. Zakoupení laděnýho tlumiče do výfuku (nemám zkušenosti)
3. Koupení kompletního laděnýho výfuku, třeba Arrows. Cena přes 3000. Dvoukomorový vejfuk zvýší výkon, ale musí se vést spodem.
4. Kompletní kit, jako Pollini (?). Nejlepší, ale cena přes 8000. To potom chce kombinovat s víc úpravama.
5. Úpravy karburátoru, snížení hlavy a další. To je pro odborníky.
Q: Chci elektrickej startér
A: Ta možnost tu je, protože to měly některý skůtry. Na vlastní oči jsem to ale neviděl. Před motorem byl elektromotor, kterej přes ozubenej převod otáčel se zapalováním. Už tenkrát to bylo na 12V. Je to v dílenský příručce.
Q: Chci teploměr
A: Třeba ze 120ky čidlo na chladiči is budíkem (měřič teploty na motor)
Návod: měděné čidlo dát mezi žebra hlavy motoru, napojit z budíku na baterku a ukostřit. 120ka je 12V. Pokud je Simson 6V, když u budíku ukazuje 40deg C, tak má motor teplotu 80deg Celsia.Autor trivate@seznam.cz
Komentáře
Přehled komentářů
ahoj, dal jsem do předních vidlic enduro pružiny 34 a ted mi bohužel nefunguje hlavní stojan - přední kola jsou na zemi - nevíte, zda na Enduru nebyl vyšší hlavní stojan? díky
hlavní stojan
(Vopičák, 2. 5. 2020 14:27)